Första skoldagen! LÅNG TEXT.

Åh, jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men lättast är om jag börjar att berätta från morgonen till slut. Dagen började i alla fall av att jag vaknade kl. 06:30 och jag hade ställt klockan på sju. Så jag gick upp halv sju pigg som tuppen och började göra mig iordning. Tiden gick jävligt fort i alla fall så var jag tvungen att gå hemifrån och det gick lika fort det. Mötte upp Frida vid bussen så gick vi ner till aulan och mötte Jenny. När vi väl var inne i aulan så började rektorerna ropa upp klass och allas namn. Efter ett tag kom våran klass FR09 som jag kommer gå med nu i tre år, dom tre sista åren i skolan, NÅGONSIN! Känner mig riktigt rädd kan jag väl säga, jag vill egentligen inte sluta skolan och jag vill inte heller bli äldre. Känns läskigt för jag vet hur fort förra året gick. Vill helt enkelt stanna allt nu, egentligen. Men i alla fall, klassen, jag och våran mentor gick till vårat hemklassrum, salongen. WOW! Säger jag bara, jag har aldrig varit inne i en fräschare och finare salong någonsin! Jag kände mig direkt som hemma och eftersom vi är första klassen som går frisör i tyresö så känns det väldigt speciellt. Alla har en varsin stol och vi är 18 styckna i klassen. Vi gick igenom lite information sen fick vi gå runt lite sen hittade jag mitt skåp också.

Efter skolan kom Josephine hem till mig så åkte vi till centrum med min mamma & lillebror, jag köpte lite skolmaterial och åt lunch. Sen har vi väl mest tagit det lungt hos J så hon skjussade hem mig innan hon skulle på träning så har jag väl bara varit hemma och suttit vid datorn för det mesta. Hon hämtade upp mig för en timme sen så tog vi en liten kvällsrunda och jag kom hem för tjugo minuter sen.

Babbel,babbel,babbel nu ska jag avrunda! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0